Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah :')

Assalamualaikum (:
 
Salam maal Hijrah
moga setiap nafas kita mendapat keberkatan Allah.
perbaiki diri , sibukkan malaikat sebelah kanan (:
-UmmuJannahMuhammad-

Hijrah nabi dari mekah ke madinah merupakan hijrah yang terakhir dalam islam.Kemudian tiada hijrah sedemikian pada zaman ini.Tapi umat islam kini berhijrah dengan cara dari yang kurang comel menjadi lebih comel. dari yang lebih comel menjadi lebih lebih comel.
*cuba tukar wording comel kepada baik.itulah maksud sebenar* 

ustaz berpesan lagi "namok jadi pak turut"
orang buat baik kita add to follow orang buat jahat pun kita ikut belakang diaa.Pengalaman mengajar erti kehidupan.To do something you have your self-awareness. Bukan ikut telunjuk orang :))

BEBASKAN DIRI DARIPADA PERKARA HARAM
kita kalau nak mintak sesuatu ke deduatu ke kaan kene mintak sungguh sungguh. beriaa-iaa mintak kat Allah. macam kita nak mintak parents belikan Game Boy masa kecik kecik dulu. siap nangis nangis melutut lutut kalau tak dapat taknak balik dari shopping complex tuh. Haa umpamanya laah. sebab kan Allah ni pemalu. Bukan pemalu apaa , Dia malu tak makbulkan hajat hambanya yang bersungguh sungguh mintak kat Dia. Subhanallah , pemurah bukan Pencipta kitaaa ? :'))

(( Ustaz berPesan ))
Tuan tuan Puan Puan Kakak Kakak Abang Abang
esok lusa tulat nak ganti tempat saya berceramah kat sini pun dok kesah. tapi isteri2 anak2 dekat rumah tuh dah didik comel comel ? saya cakap ni untuk diri saya jugak. tuan tuan sibuk ceramah utara selatan timur barat sedangkan anak anak isteri tuan tuan tak ter-comel kat rumah tuh.
orang dulu dulu nak anak ramai ramai raamai.tapi kalau nak anak ramai ramaii tapi tak menjadi nak buat apaa ? Rasulullah s.a.w. suruh kita nikahi wanita yang subur. anak anak ramai untuk tegakkan islam. bukan anak ramaai ramaaii untuk sedap sendiri je.

Credit to Hamba Allah
-Masjid As-Syakirin Kampung Bharu Lanjut-

Salam Maal Hijrah 
May our life full with Barakah
Banyakkan berdoa
Kurangkan dosa
Hijrah kepada yang lebih baik
Uhibbuki Fillah 
-SeriArifulAsyikin-

Kepada 95'com.mari teruskan perjuangan kita.masih belum ter-lambat.ada masa lagi untuk kita berhijrah.lupakan subjek sejarah buat seketika fokus pada subjek yang seterusnya. love community abadan abada :))

 

Thanks Awak (:

No comments:

Post a Comment