Sunday, June 17, 2012

KAMIL Peringkat Negeri 2012

In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful
 *teringat english debate semalam*
Hai everyone *senyum kambing* Semalam saya baru balik dari Kuala Selangor. pergi sana cari ketenangan. setelah puas dikecewakan. ayat tak boleh nak Hot lagi kan. Mengada *nada Hazim Haszman* 

Guys, Jumaat lepas sekolah saya hantar 45 orang untuk wakil Zon 3 dalam Pertandingan Amal Islami Peringkat Negeri 2012. Cehh tak pecaya dapat wakil sekolah sampai negeghi. sekolah rendah boleh lah. jeling kawan tuh. terus dia goyah. kitalah juara. menengah lain beb. doa kene banyak. usaha beganda ganda. hati juri kene jaga.

pukul 8 something kami dah gerak dah. ramai jugak lah yang tidur. kalau girl tuh major lah bermimpi. saya duk belakang sekali. so then boleh nampak semua orang kat depan tuh. dan kalau saya tidur kat belakang semua yang pandang belakang boleh nampak saya. faham ? 


perjalanan kan jauh. sempat singgah RnR lagi. time otw tuh kan, adalah few boys ni intai intai budak perempuan tidur. ehh siap bangun lagi nak tengok awek dia tidur. Ehh, terasa ke ? duhh geram tengok mereka. tuh yang buat saya tahan ngantuk. jaga member kat belakang. comel kan saya *perah santan*

sampai Jeram pukul 10.30 pagi. dengar taklimat. dalam banyak banyak pesanan ringkas dia bagi. satu je tertarik di hati. tau apa ? jaga ikhtilat. yea, sepanjang program memang terngiang ngiang kat otak akal fikiran semua. 

lepas taklimat. ustazah ajak kami *perempuan* makan nasi lemak kat wakaf belakang surau. yeyy isi perut. seghonok lah time tuh. rasa community sangat :D 
 
tiba nampak lelaki ramai ramai bawak beg besar besar masuk satu pintu ni. rupanya wakaf yang kami lepak tuh depan bangunan aspura. hekhek makan cepat basuh tangan *tanda malu* 
Kami pun angkut keranda katil beg hanger tudung bantal bawak masuk dorm. tak perlu menggelabah bawak masuk keranda dalam dorm. tak tidur malam karang. hahaha. dah masuk dorm tukar shift. saya pulak tidur dan mereka jaga saya. kami comel kami tahu *perah santan buat kali kedua*
tidur kejap je patu terjaga sebab bising sangat. dorm lain semua practise. tak sabar nak tunjuk bakat. dengar lah marhaban musamarah segala bagai. kami berwudhuk dan solat hajat. maksud saya tadi solat zohor. dah siap siap solat budak tajhiz pun berlatih dalam dorm. saya duduk atas katil cakap sorang sorang.
 
2.30 kami turun bawah pergi tempat pertandingan. keluar je dari Aspuri dah nampak tempat pertandingan saya. Kelas 1 ibnu taimah. budak tajhiz semua salam salam "break a leg" *idioms OH MY ENGLISH pagi tadi* (break a leg = goodluck) muka saya buat buat yakin tapi hati memang tak pandai nak buat buat. kalau tak faham lupakan lebih baik.
saya semangat terlebih. dah pakai blazer siap siap. sebabnya undian Pertama kan. rupanya peserta lelaki bertanding dulu. takpe, buat buat cool macam kat Australia. Peserta lelaki hebat beb. saingan sengit. macam tak tau nak pilih sape patut jadi imam muda. tapi wakil zon 3 dari SamBBST tuh dia memang lancar lah. saya ingat dia Juara tapi nasib kita sama beb. naty ada rezeki kita jumpa lagi k. 

- mari dekat mari rapat saya mau gigit-


-tak menang takpe asal ilmu tuh diamalkan.bukan semua orang tau nak mandikan jenazah-


*i love you gengg*
 
dah petang sikit tuh kami gather balik. round round sekolah Jeram. lihat suasana. rasa nyamannya. pastuh buat video sana sini. "naty lepas ESPIEM mesti korang rindu bile tengok balik video ni" Trust me !

dah penat pusing pusing tuh. Kami gerak dewan makan Aspuri. makan petang. semua peserta dalam tuh dah mandi. dah pakai baju kurung. kami jea still dengan uniform. hekhek.


lepas makan. ramai ramai serbu kolah. dah nak maghrib tuh boleh nampak matahari terbenam. view dari Aspuri tuh sangat lawaaa <3 


-non editing, captured by sis Adira-


sementara tunggu pukul 9 malam. kami rehat rehat dalam dorm. pergi side sebelah tengok nasyid zon 3 berlatih. gandingan suara yang ideal. sebenarnya kami semua usha budak form2 yang bawak harmoni tuh. hekhek comel. 

lepas dah sudah berlatih. lari kat side kami balik. on lappy. repeat video yang kami buat siang tuh. masing masing gelakkan diri sendiri. aten pun cakap "ehh, malu lah aku" haha masa buat tuh kau tak sedar ke ? eksaited sangat dah habis perform ye.


dah habis tuh. kami pun gosip gosip ESPIEM. rancang masa depan. eh lupa nak cakap yang peserta debat bahasa melayu dah balik time nih. mereka nak prepare untuk debat UIA pulak. Bai Ainin Sofea, jangan nangis lagi yea (:


sebelum kami siap siap nak jadi supporter untuk musamarah lelaki. kami bersihkan dorm. Emak sapu sampah. kemas tempat tidur. naty balik mesti penat. tak sempat dah nak buat semua ni. then barulah siap siap.


-Break a leg Zon 3-

-Kami di Aspura, way to Bilik Seminar-


*location Musamarah Lelaki*


dah habis bagi semangat kat budak musamarah. jalan tengok marhaban ..tafsir.. latihan debat.. *Fyi, Baim yang sekolah Sambest tuh masuk marhaban* bila dah malam malam kami pun masuk dorm tidur.


besoknya bangun pagi siap siap pakai uniform. bagi semangat kat member yang masuk english debaters *final* saya respect cara Hafiz HAdi. He deserve to get Best Speaker ! Congrates hafiz. Mesti parents bangga.

*ada masa naty saya uploadkan kat youtube time hafiz hadi debat*


- Bonda datang naik pentas amek piala untuk Johan kesuluruhan acara Individu-

Zon 3 terbaik. paling sporting. ukhuah fillah. Jumpa kat syurga naty, InsyaAllah.

Terima Kasih kerana telah beri kami yang terbaik. Kami tahu bahawa Engkau lebih Mengetahui. Sungguh, kami bersyukur atas segala nikmat dan redha atas segala ketentuanMu. Kami mohon ampun , Ya allah. Sungguh kami akan berusaha mencintaiMu dan RasulMu. Itulah cinta hakiki dan abadi.


^___________________________^


Thanks Awak (:

3 comments:

  1. wau .. tahniah !!! walaupon kite berlainan skola (sambbst) ... tapi kite satu pasukan !! yeyyyy >,<

    ReplyDelete
  2. Thanks Syamilah ^_^

    Yayy, thanks budak sambbst!!

    ReplyDelete