Saturday, May 19, 2012

atuk , nanti kita jumpa kat syurga ame ame yea ^_^



Assalamualaikum (:


Al- Fatihah buat Arwah Atuk Tersayang <3


pertamanya syukran kepada semua sahabat yang iringi doa bersama.saya terharu tak tipu.bila sampai sekolah semua yang jumpa saya ucap takziah.memang lah baik kan ucapan tuh tapi itu mengingatkan saya pada arwah.i miss him, ya allah.




atuk gantung semua medal kejayaan anak anak dia tanda dia rindu =='




dear my friends, you know what.. saya ada disisi atuk ketika dia hadapi sakaratul maut.saat tuh saya terus teringat nabi muhammad s.a.w. masa tuh atuk koma sebab doc bagi ubat tidur dekat dia. doc cakap keadaan atuk yang mengalami pendarahan pada otaknya tak sesuai sedar sebab naty dia akan lebih tersiksa.satu badan atuk menggigil.kalau  awak lihat sendiri pasti mengalir titisan air mata dek terasa kesakitan kepedihan yang dialami.bacaan suci al-quran yang kami iringkan.ibu tak kenal erti penat dalam membisikkan nama allah pada telinga atuk.


sebelum itu saya sangka umur atuk panjang lagi sebab dia bagi good respons pada saya. first time jumpa dia kat wad zon kritikal saya cuba positifkan diri. sebab sebelum saya masuk, jane ada pesan percakapan perbuatan semua kene positif and jangan nangis depan dia. saya dah cuba tapi bila saya masuk tengok badan dia penuh wayar dengan ada sound effectnya saya jadi lemah. padahal 3 ke 4 hari sebelum tuh saya sembang dengan dia through phone semangat diaa. tak sangka sekelip mata jea. saya cuba hampiri atuk bisik kat telinga dia. 


"Assalamualaikum atuk angah datang niy.atuk jangan sedih yea jangan takut.atuk kene kuat.angah tau atuk boleh ........" macam macam saya cakap dengan atuk.tiba air mata dia mengalir jari jemari dia bagi respon.Ya allah , dalam kesedihan saya bersyukur :')


saya cucu kesayangan atuk.. percayalah.ibu ada cakap bila ibu tengok kak ngah alunkan zikir , bacaan al-quran ibu nampak ketenangan kat raut wajah atuk. alhamdulillah kalau centuh kan. jom lah kita doa sama sama atuk bahagia dengan arwah nenek kat sana ^_^


awak yang kaum sejenis dengan saya , ibu cakap kan jenazah lelaki lagi mudah urusannya berbanding perempuan. sebab perempuan niy kan fitnah dunia. dia keluar rumah jea aurat. itu belum lagi yang dia tak tutup aurat dengan sempurna. ketahuilah , azab di neraka yang paling ringan ialah mereka yang memakai selipar di neraka. mereka yang memakai selipar tuh akan terasa b'gelegak di otaknya dan akan keluar air melalui hidungnya.nauzubillah.




awak yang solehah , ni pesanan untuk kita bersama. jomlah kita tutup aurat sama sama. kalau bukan sekarang , bila lagi ? jomlah kita cuba untuk hindari sebarang fitnah. at least kita usaha. kita cuba slow slow yea. jangan risau kalau niat dah ada insyaAllah dipermudahkan. tapi kene yakin dengan Allah. ^___^




Thanks Awak (:

No comments:

Post a Comment