Saturday, March 10, 2012

Hikmah ada kat mana mana kan <:

Bismillahirrahmanirrahim (:

Saya baru sudah baca entry Aida dan saya teringat sesuatu. Ye , ianya memerlukan kekuatan Fizikal , mental dan yang penting Hati.

Hari niy saya nak cerita apa yang saya feel <:

Planning today gerak rumah sister punya lecturer kat Tanjung Karang. Dan asalnya 3 Kereta Join tapi last minute lagi 1 kereta tak dapat ikut. Mula Gerak Damansara Jemput Azri then sungai buluh.Bila semua dah Okay baru mula satu destinasi.


Singgah The Store beli Hadiah


Dah sampai rumah Lecturer mereka

Lecturer Mereka kahwin lah sebenarnya (:

Gambar niy semua Photographer Pengantin yang suruh Posing <:


Formal katanya (:


Buat muka Comel semuaa (:


Gambar banyak lagi , nak upload semua memang Berat naik. Lepas Photographer tuh sudah suruh buat macam macam wajah , then my turn pulak suruh mereka beraksi (:

*paling best part baling bunga , semua berusaha tangkap bunga* Gambar itu pasti Style. Malangnya lah kan , ada dekat camera diaa , bukan saya :')




Lepas dah snap-ing picture, makan dekat tempat Pengantin tuh then gerak Pantai. Sebab Ada Outdoor Photoshoot kan. Jalan kampung tuh gila sempit habis. Istighfar panjang (:



Kan jalan sempit kan , habis kereta calar kena duri halus tuh kan dah tuh Kotor sangat kan.Lepas  amik fresh air dekat Pantai tuh , terus carik Car Wash (: 

Alhamdulillah , hari niy saya terasa macam student Universiti kan. Tapi saya ada pesanan buat anda yang membaca , kita kan Umat Nabi. Solat itu wajib kan , dan tidak molek melambat lambatkan Solat kan. Selagi ada peluang dan tiada halangan yang mustahak buat kita laksankan solat , Just go on. Percayalah ! Solat mencegah kemungkaran. Jika anda masih terus melakukan kemungkaran , bermakna solat anda ... *anda dah besaar kan bijak berfikir kan* tapi kalau anda sudah laksanakan perintah Allah dengan baik , Anggaplah musibah yang dihadapi tuh ujian allah :) 

Kalau dekat sekolah Ustazah selalu pesan bagi nasihat , cikgu disiplin selalu ingatkan pasal sikap dan personaliti. Tapi bila dah dekat Universiti , semua terletak pada diri sendiri (: terletak pada kawan yang kita pilih (: Tak bermakna dia sekolah agama , dekat Universiti dia sempurna. Tak bermakna dia sekolah biasa (bukan agama) , dekat Universiti dia yang paling jahat.

Selami jiwa , Rawat Rohani Perkasa Peribadi 
Assalamualaikum tak jawab Berdosa , Kalau jawab Allah Sayang :)



Thanks Awak (:

No comments:

Post a Comment