Thursday, December 29, 2011

pondok pak teh [:

assalamualaikum readers :)

cuti niy busy.banyak program.blog pun tak usik.pesbuk apetah lagi.now , i'm back [:

adeq saya dah selamat masuk pondok pakteh di pengkalan hulu yang 6 km jea lagi sampai Thailand.bersepah kereta Thailand kat sane. hmm hmm , nasib baik ade rela yang kuota kan minyak diesel untuk kereta siam tuh. barulah profit jadi anak malaysia ! sayaaang najib.

day one

mama yong(sepupu ibu) yang teman my family pergi sane sebab anak dye dah biase hantar situh.sampaikan dah bina pondok sendiri kat sane khas untuk anak dye.anak dye yang stay sane namanya loqman.dye form empat sebaya saya(kecik kecik main sama sama).muka dye suci lagi bersih penuh nur dah boleh ngajar orang dah.


yang menulis tuh adeq saya.namanya loqman jugak.niy mase tengah isi borang kemasukan student.ade 2 aku janji yang dye kena baca kuat lagi deras macam bunyik air terjun yang cool. eh , sejuuknyaa :)


pondoknye gituh lah.takde paip takde letrik takde kipas memang takde lah. kalau nak air kene turun pergi kolah yang dekat dengan sungai. kat sane pakai lilin , kalau you tidur lasak terbakar pondok you buat metro harian front page.
famous tuh , kalah awi rafael. haha XD 

malam itu ibu dengan mama yong tidur pondok.saya , umar dengan abah balik kedah jumpa nenek dengan anak anak anak buah [: meriah rumah nenek , bila umar balik ! scenery kampung menakjubkan. fresh and white , sangat sukaa lepak belakang rumah nenek ade buaian ade padi view [:

day tooo


saya zohor kat surau pondok tuh.saya tau saya panas.semua orang nak pandang. saya malu. baiknya saya bila duduk sorang sorang.saya buat jama' dengan imam.saya baru tau camne nak buat jama' zohor asar kalau follow imam.awak dah tau ? fine , saya baru tau :)

students girl dalam surau tuh sanggup tunggu saya habes solat hanya untuk berkenalan.lepas saya dah sudah , datanglah group himpun saya .

first question 
awak niy adeq zakuan ey ?

dalam hati saya kan ehh terkenal jugak abang aku kat sinie. kayy , tipu ! saya tak pernah ade abang.dah macam macam dorang tanye. tanye pasal loqman duapupu saya tuh.dye dah 4 tahun kat situh , mane tak femes doyy ! 

dorang sangat lah peramah bila ade guest. dah lah muke lawaaa , bersih , ade ccahaya [: suke laah tengok dorang.gigirl pun ade group nasyid , marhaban semua tuh.nice voice tau.


kasut umar macam kasut irfan danish ohh ! 

kayy , jom sedekahkan al-fatihah dekat adeq saya biar hati dye tetap dekat situh :)

all is well [:




Thanks Awak (:

No comments:

Post a Comment